fam-agtermeer.reismee.nl

weer een berichtje

Vanuit een internet cafe in St. Lucia een vervolg op ons reisverslag.

Vervolg 8 augustus 2012

De paardrijrit was geweldig, ze zijn door het park gereden dwars door de zebra's en andere dieren. Verder hebben we deze dag weinig gedaan.

9 augustus 2012

Vandaag hebben we Swaziland weer verlaten en zijn weer in Zuid-Afrika. We gaan naar het nationalpark Ithala. Dit ligt in het gebied KwaZulu-Natal hier wonen de Zaka-Zulu's een trots maar arrogant volk, en niet erg vriendelijk. Wederom een mooi gebied om door heen te rijden en van de vlakte gaan we weer de hoogte in. Mooie uitzichten en natuur. Rond een uur of 4 waren we bij onze Lodge 'Ithala Game Reserves'. Je merkt weer dat alles wat luxer weer wordt. Mooie huisjes en een mooi park, midden in het wildpark. Goed gegeten.

10 augustus 2012

Vandaag ietsjes uitgeslapen en een vrije dag, dus lekker op het terrasje voor ons huisje gezeten. Melissa ging met een groepje een wandeling maken van 2 1/2 uur, ze moesten behoorlijk steil klimmen. Na een kwartiertje was Melissa terug, ze was een beetje duizelig geworden en wou niet meer verder mee. Verder de dag rustig door gebracht. In de namiddag hadden we onze laatste safaritocht in een open Jeep. Wederom een beleving met als afsluiting een mooie zonsondergang, zoals je van Afrika in de reisboekjes ziet. Een mooie rode gloed en contouren van Giraffen, echt adembenemend. We zijn blij dat we dit hebben kunnen zien.

11 augustus 2012

Vandaag weer een busrit op het progamma. We gaan op weg naar St. Lucia een kustdorpje aan de westkust. Na een paar uur gereden te hebben, waarin het landschap weer vele karakters laat zien. Van bergen tot lagere vlaktes tot dichtbegroeiende vlaktes. Rond een uur of 2 waren we in het zeer toeristische dorpje waar je meteen merkt dat de accomodaties weer wat minder zijn, maar zeker niet slecht. Hier blijven we 3 nachten en gaan we nog 2 excursies doen. Verder van de dag vrij, vanavond nog eten met zijn allen.

Marieke

Hi lieve luitjes, met heel veel plezier lees ik jullie reisverslagen. Wat een prachtige maar ook emotionele reis. Een reis die je nooit meer zal vergeten. Geniet lekker verder en ik kijk uit naar jullie volgende verslag. Veel liefs, Marieke x

Corrie en Timon

Tjee wat een mooie reis, en heel erg leuk dat we jullie kunnen volgen.
Geniet er lekker van want voor je het weet is het voorbij. groetjes timon en corrie